Beachtennis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu Beachtennis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

Beachtennis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

25 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Nou.. het is me dan eindelijk op dit eiland overkomen.. Ik ben verliefd! Het is helemaal geweldig en ik weet nu al dat ik deze liefde meeneem naar Nederland. Wie het is? We praten hier niet over een wie maar over een wat: BEACHTENNIS!

Afgelopen weekend was het eindelijk zover: het 1e Neutrogena International Beachttennis Tournament. Dat betekende beachtennis van donderdagavond tot zondagavond. Er kwam toppers vanuit Italie, Brazilie, Frankrijk, Amerika, Aruba, Bermuda, Nederland en Curacao uiteraard. Helemaal top.

Donderdagavond startte het evenement. Margie, de organisatrice, was jarig en op dezelfde dag werd ons vaste beachtennisveldje geopend. We hadden nog geen vaste velden op Curacao, nu hebben we er dus 1. Niet het mooiste veldje, maar nog altijd beter dan niks. Vanaf nu kunnen we dus elke avond trainen (mits je een paddle racket en een balletje hebt). Die dag waren de meeste internationale spelers ook al gearriveerd op Curacao, dus voor hen werd er een bustour georganiseerd by night. Eigenlijk een soort van kroegentocht, maar dan met de partybus. Ik voelde me die dag niet echt lekker en had het erg druk gehad met werk, dus was niet mee met de bus. Heb even tennis gekeken bij 2 vrienden en daarna mn bedje in gedoken.

Vrijdag was de dag van het regelen. Ik heb samen met Koen gewerkt aan het toernooischema. In eerste instantie waren we daar met zn drieen mee opgescheept, maar dat werkte natuurlijk voor geen meter. Dus ik heb maar gezegd, ik heb alles al in mn hoofd, alleen een kwestie van in de computer zetten en we zijn klaar. Dus toen heb ik t schema maar gemaakt en Koen de poule indelingen. Dat schoot wat meer op. Daarna mn studenten opgewacht (ik had van dit toernooi tevens een stage-opdracht gemaakt, zodat wij gebruik konden maken van mijn studenten en de studenten meteen stage-uren konden verdienen). Die hebben geholpen met het vullen van de goodiebags, het uitdelen daarvan en een beetje met velden opzetten. Ik zelf heb die avond vooral velden opgezet en geholpen met het uitdelen van goodiebags en dergelijke.
Eerst nog een ontzettende aanvaring gehad met Margie, ik was bijna geneigd het hele weekend vaarwel te zeggen en er mee te stoppen, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Gelukkig achteraf. Wat stress al niet met mensen kan doen...
Vrijdagavond niet al te laat gemaakt. Ik was half 12 thuis. Best netjes. Kwam omdat ik al helemaal kapot was van de rest van de week. Elke avond ongeveer tennis gekeken en heel slecht geslapen (ken je dat, dat je binnenkort iets belangrijks moet doen en dat je het in je slaap al 20 keer gedaan hebt? Ik heb in mn slaap het toernooi dus elke nacht al een keer gespeeld, erg vermoeiend).

Zaterdag begon het echte werk! 's Ochtends weer vroeg op het strand om de laatste dingen klaar te zetten. Om 11uur begonnen de eerste wedstrijden, dus voor die tijd moest alles tip top in orde zijn. Das aardig gelukt.
Ik zelf moest die dag pas om half 4 en 6uur spelen, dus kon mooi eerst een beetje mn studenten aan het werk zetten en zorgen dat alles een beetje soepeltjes verliep. Ik was al wel een beetje zenuwachtig voor mijn wedstrijden. Ilse en ik waren ingedeeld bij de pro's. Mensen die dit dus ook een beetje doen om hun geld te verdienen... Mensen die trainen. Mensen die de mogelijkheid hebben elke dag te oefenen. Mensen die al jaren beachtennissen. Niet mensen die pas 1,5mnd beachtennissen, die niet trainen, die maar 1 keer geoefend hebben, die maar 1 toernooi eerder hebben meegedaan, die geen eigen paddle racket hebben, mensen zoals Ilse en ik dus. We waren ingedeeld bij de Italianen en Arubanen. Vooral die Italianen zijn goed (daar wordt de sport al jaren gespeeld en zijn er duizenden beoefenaars van beachtennis en zijn er zelfs indoorhallen om in de winter ook te kunnen trainen). Wereldkampioenen als ik het goed heb. En.. dat was uiteraard ook onze 1e wedstrijd. Van te voren op het pas geopende trainingsveldje nog even 10 minuten geoefend. En daarna op naar de match. We speelden 1 set tot de 7. En we gingen er dik af met 7-1. Bij mij ging het opzich nog wel aardig, mn maatje speelde iets minder. Maar goed, ingecalculeerd verlies, dus niet heel erg.
De wedstrijd tegen de Arubanen (overigens ook geen echte pro's maar wel mensen die vaak (=wekelijks) trainen en het al langer spelen). Zij hadden ook met 7-1 van de Italianen verloren, dus het kon nog leuk worden. We moesten ook winnen want dan werden we 2e van de poule en zouden we de volgende dag mogen spelen tegen de nr 3 van de andere poule (= meer kans op een halve finale). We speelden op het centre court, best leuk. En we speelden nog goed ook. Mijn service ging heel erg goed en Ilse haar backhand liep als een speer. 7-2 en klaar waren we. Gewonnen! :D We waren best blij.

Na de laatste wedstrijd alles opgeruimd en daar dus ook wel lang mee bezig geweest. Daarna nog heel even naar de tennisbaan geweest, finales van het toernooi werden gespeeld. Nog geprobeerd bij De Heeren naar binnen te gaan, maar het was loeidruk dus toen maar naar huis.

Zondag weer vroeg op. Weer alles klaarzetten. Was 's avonds feest geweest op Mambo en daarna was het strand omgeploegd... waardoor wij allerlei onderdelen van de veldjes kwijt waren geraakt :s. Niet echt handig. Gelukkig was het snel opgelost en konden we zonder uitloop beginnen. Ik moest zelf om half 12 spelen tegen de nr 3 van de andere poule (kwartfinale). Een van de tegenstanders kwam van te voren naar me toe om te vragen of ik wel aardig voor haar wilde zijn tijdens de wedstrijd.. Best apart, aangezien zij meer ervaring heeft dan ik, maar goed. We speelden tegen een team uit Aruba/Bermuda. We speelden ontzettend slecht. Vooral ik was niet zo goed. We stonden al gauw 5-2 achter, met 7 is het gedaan. Toen begonnen we er eindelijk een beetje in te komen en kwamen we terug tot 5-5, 6-5 achter ( verscheidene matchpoints tegen gehad) en 6-6. Tiebreak. Die wonnen we gelukkig wel. Heel blij. Zij waren echt niet zo heel goed, maar ze speelden niet snel, en dat is nou juist wel ons spelletje. We konden de ballen gewoon niet afmaken. Heel vreemd, maar t was niet anders. Anyway, de halve finale was een feit. Tegen de Brazilianen. Supertof! Zij zijn ook echt goed. Die dan ook weer dik verloren, 7-1. Had nog wel weer lekker gespeeld die wedstrijd. Gelukkig maar.
Voor ons zat het toernooi er na die wedstrijd op, dus had ik eindelijk de tijd om bij de mannen te gaan kijken. Die zijn nóg beter. Mooi om naar te kijken! Zoveel reactievermogen en zoveel snelheid op het zand, echt super mooi om te zien.
De finales gingen zowel bij de dames als bij de heren tussen de Italianen en de Brazilianen. Beide werden gewonnen door de Italianen. Echt heel tof om naar te kijken!
Nog even wat contacten gelegd met een paar Brazilianen, daarna was de prijsuitreiking en heb ik de hele boel opgeruimd. Tot het te zwaar werd om te tillen (in je eentje til je niet een hele tribune weg ;)) en ik hulp in moest schakelen. Uiteindelijk waren we om half 10 klaar waarna we even een hapje hebben gegeten. Nog even naar Wet & Wild geweest, had afgesproken die Brazilianen nog even te zien. En toen naar huis. Ik was bekaf, en stiekem ben ik dat nog steeds.

Het was echt een superleuk weekend en vind het jammer dat er niet nog zo een in het vooruitzicht ligt. Ik heb wel besloten dat ik het beachtennis mee ga nemen naar Nederland. Ik vind het zo leuk dat ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn om het in Groningen te introduceren. Ik heb al een aantal leuke reacties gehad van mensen van Veracket, maar ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn die dit heel erg leuk zullen vinden. Ik ben dus vandaag alvast even begonnen om wat contacten te leggen en tips te halen bij de pro's en andere mensen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.

Tot zover mijn weekend! Nu weer op stage. Nog steeds heel moe, maar ik sla me er wel doorheen. Nog 1,5 week lesgeven. Daarna alleen nog maar tentamens en opdrachten voor school maken. De tijd vliegt. Nu even snel tickets zoeken voor naar Aruba in de kerstvakantie. Nog genoeg leuke dingen te doen hoor!

Jullie horen snel weer van me!

Liefs, Cecile

ps. Foto's krijg ik nog van verschillende personen. Heb t zelf erg druk gehad t weekend en dus geen tijd gehad om foto's te maken :).

  • 25 November 2009 - 15:44

    Iloontjuh:

    Zus! Ik dacht dat ze het nooit druk hadden daar op Curacao, maar dit bewijst het tegendeel! Klinkt allemaal supertof! Ik ben benieuwd of je het beachtennis hier van de grond kan krijgen. Dan kom ik zeker een keertje een potje spelen, kijken of ik die bal over het net krijg. Zo goed was ik nou ook weer niet toen wij dit samen speelden.
    Xje van je zusje:)

  • 25 November 2009 - 16:22

    Juko:

    Hoi Cees,
    Klinkt alsof je inderdaad beoorlijk afgepeigerd moet zijn!
    Super dat alles goed gegaan is en dat jullie nog een stukkie verder kwamen in het toernooi. Schitterende ervaring. Ik kom zeker een keer meedoen in Gr.
    Kun jij ook een palmenstrandje regelen aldaar? met een paar lekkere cocktails?
    Succes met je laatste weken lesgeven!
    XX pa

  • 25 November 2009 - 21:27

    Stijn:

    Hee Pro!!

    Ik zie het al helemaal voor me. Over tig jaar staat in de geschiedenisboeken dat Cecile de nieuwe sport beachtennis naar de Lage Landen heeft gebracht. Wordt je geinterviewd door een Mart Smeets die dan in een rolstoel zit, en krijgt de vraag: 'Hoe is het nou allemaal begonnen? Op een stage op het zonnige Curacao? Mag ik dat zo zeggen, ja dat mag ik zo zeggen."

    Heerlijk, heb wel zin in een potje tennis met m'n grote zus.

    Kus van je broeder

  • 25 November 2009 - 22:07

    Elly Kreutzer:

    hai,nu nou nu wat een druk weekend.
    ,maar neem het maar mee hoor.
    lijkt me leuk om te zien,nee niet om te doen,dat is vast niet om aan te zien.

    Hier is de sint koorst aandig aan de gang,Timo is er vol van.
    Aruba is erg mooi,
    Raoul en ik zijn er op huwelijksreis geweest.

    nou succes maar weer.
    doei.

    Elly

  • 26 November 2009 - 08:15

    Esther:

    Zo intensief bezig, super om het mee te maken en wie weet lukt het je, nieuwe uitdagingen.Succes met de laatste weken en dan heerlijk genieten.
    Groetjes Esther.

  • 26 November 2009 - 18:34

    Vincent:

    Jammer dat we je dan voorgoed moeten missen bij het beachvolleybal :p

    Supergaaf allemaal hoor!

  • 27 November 2009 - 15:53

    Ilse:

    HEEEL LEUK VERHAAL, maar.... ben halverwege afgehaakt. Hihi.

    Nog 3 weken, partytime :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cecile

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 46083

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

C @ Curacao

Landen bezocht: