Aruba: One Happy Island! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu Aruba: One Happy Island! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

Aruba: One Happy Island!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

30 December 2009 | Aruba, Oranjestad

Bon nochi allemaal!

Het is alweer eventjes geleden sinds mijn laatste verhaaltje, dus tijd voor een update dacht ik zo :).

Inmiddels zijn de laatste studieweken voor de kerstvakantie al lang en breed gepasseerd en zit ik dus heerlijk te genieten van mijn kerstvakantie! Welverdiend dacht ik zo ;).

De laatste 2 weken voor de vakantie dus nog wel druk bezig geweest met tentamens maken en nakijken. Werd er een beetje verdrietig van, het was allemaal niet zo best gemaakt, helaas. Gelukkig biedt de herkansing voor de meeste nog een mogelijkheid om een voldoende te scoren. Niet voor iedereen, want je mag hier alleen een herkansing maken als je lager dan een 5.5 hebt gescoord en je minimaal 80% van de lessen van het betreffende vak aanwezig bent geweest. Op zich een goede regeling, op deze manier dwing je studenten min of meer de lessen te volgen.

Uiteraard ben ik deze 2 weken ook nog lekker bezig geweest met beachtennissen, tennissen en fitnessen. Vooral het beachtennissen vind ik helemaal geweldig hier. Dan spreken we met een aantal mensen af om een avond te gaan spelen op 1 veldje. Vaak wordt er wat te eten en drinken mee genomen (lees: chips en bier) en dan 'trainen' we een beetje. Eigenlijk zijn het meer verkorte wedstrijdjes waarbij de combinaties in koppels steeds wisselen en het niveau steeds verder daalt naarmate de avond vordert. Maarja, tennissen met een biertje in je handen is dan ook niet echt topsport he ;). Het is wel heel leuk, vooral wanneer het niveau 'hoog' ligt. Ik spreek dan ook vaak met hetzelfde groepje af, omdat ik dan weet dat we echt even goeie potten spelen en we elkaar goed uittesten (nu ik dit typ heb ik al helemaal zin in de volgende trainingsavond :D).

De laatste donderdag voor de vakantie heb ik 's middags alvast vakantie genomen :). Toen ben ik samen met Ilse een lang weekend naar Aruba geweest. Dat was pas vakantie!

In eerste instantie was het nog wel een beetje afwachten of alles wel goed zou zijn, omdat we een dag voor vertrek te horen kregen dat we naar een ander hotel moesten omdat ons hotel failliet was gegaan. We zaten eerst in The Aruban Resort & Casino, waarvan wij dachten dat het centraal gelegen was en nu gingen we naar The Radisson (http://www.radisson.com/hotels/aruaruba). Echt een topper, want dít lag pas centraal gelegen :D.

Johnny (klasgenootje uit Groningen) bracht ons vanaf de airport naar het hotel. Heel leuk om hem ook weer eens te zien :).

Aangekomen in het hotel eerst even genoten van de luxe op onze kamer. Hoe chill was dat allemaal. Lekker 2 grote bedden, wat betekende dat wij allebei een eigen bed hadden en we elkaar niet hoefden op te warmen 's nachts ;). Vervolgens zijn we snel even wat gaan eten, want we hadden ondertussen al best wel wat trek gekregen. Daarna zijn we weer prins(es)heerlijk op ons bedje geploft, om ff lekker te tukken (just a powernap ;)), zodat we daarna fit genoeg waren om naar de Moomba te gaan. Vervelend genoeg kwamen we precies aan toen het happy hour begon... ;) Cocktails drinken dus.. :D Bij Moomba liggen ook de 2 vaste beachtennisvelden van Aruba. En er was juist een training geweest waardoor wij ook bekende tegenkwam van de beachtennis. Meteen al leuke praatjes gemaakt dus, gezelligheid. Johnny en zijn vriendin waren ook mee, leuke boel.

Vrijdags hebben we lekker uitgeslapen en vervolgens nog net het ontbijt meegepikt. Lekker stevig ontbeten om daarna ff lekker op het strand te kunnen gaan liggen. Stranden daar zijn moooooooi! Heel lekker zand, breed strand, iets minder druk dan de stranden op Curacao (omdat het op Aruba dus brede stranden zijn), maar wel heel lekker en relaxed. Ook waait het harder op Aruba, waardoor je het niet zo snikheet hebt en je dus minder snel doorhebt dat je verbrand.. Gelukkig hebben wij daar geen last van gehad :).

's Middags zijn we op eigen houtje even Oranjestad in gegaan. Eigenlijk hebben we alleen de winkels bekeken, maar dat doet er even niet toe ;). Het was wel even leuk en we hebben dus ook nog even wat souvenirtjes weten te scoren. Daarna zijn we lopend teruggegaan richting hotel, wederom langs allerlei winkeltjes en uiteindelijk een supermarkt. Toen waren we moe en zijn we met een busje verder gegaan. Teruggekomen bij het hotel eerst nog even genoten van de whirlpool en daarna uit eten gegaan. Daarna kwam Johnny ons halen en hebben we getourd door de stad en over de strip. Van alles en nog wat gezien bij nacht, opzich wel grappig, maar dan zie je ook eigenlijk pas goed hoe toeristisch de hele boel daar is. Ik ben daarna naar bed gegaan, was stiekem al best moe en ik had niks gedronken. Ilse en Johnny waren al lekker aan de brightjes en hebben dus nog even een paar kroegen/café's onveilig gemaakt.

Zaterdag zouden we een tour maken offroad over het hele eiland. Helaas ging die niet door en zijn we met alleen Johnny over het eiland gereden. Niet het hele eiland, maar hij heeft ons wel het een en ander laten zien. Hebben we ons toch nog een beetje cultureel gedragen ;).

's Avonds zijn we gaan eten bij een restaurant waar ze je vlees serveerden op een warme stenen grill, waardoor je zelf je vlees nog een beetje kon grillen. Leuke opzet en lekker eten. We kregen alleen een raar slabbetje om ons nek heen gedrapeerd wat er nogal komisch uit zag, maar gelukkig mocht dat de pret en de smaak niet drukken.

Daarna hebben we ons in het hotel voorbereid op een avondje stappen, de laatste alweer op Aruba. Er zou een feestje zijn vanaf een uurtje of 12, dus tot die tijd hebben wij ons met zn 2en vermaakt met een fles malibu en een fles cola, zodat we het feestje goed konden beginnen. Het was best wel leuk, maar het is ook wel raar als je maar weinig mensen kent. Achteraf viel het nog mee, we kwamen 3 mensen tegen van het beachtennissen en zelfs nog een 'bekende' van Curacao. We hebben ons wel vermaakt. Tot 3uur, toen gingen de lichten helaas al weer aan. Voor ons tijd om te slapen en ons voor te bereiden op de laatste dag: BEACHTENNISSEN!

Zondag 'fris' opgestaan. Ik wat minder. Aangezien ik hier op Curacao echt heel weinig drink (want: wanneer ik moet rijden, drink ik niks, en ik moet altijd rijden...) ben ik niks meer gewend en had de avond ervoor best wel ingehakt. Ik ben er dus in mn eentje even snel op uitgegaan om een goed ontbijt te scoren en mn maag gerust te stellen. Daarna was ik er weer helemaal... Klaar om te beachtennissen!

Het beachtennissen vond plaats op Eagle Beach en Johnny en zijn vriendin brachten ons daar heen. Dat was wel even tof om te zien! 11 courts en allemaal bij elkaar. Dat is wel even wat anders dan op Curacao! Wel heel leuk en ook heel leuk om te zien dat er zoveel mensen beachtennis spelen op Aruba. Zelf hadden we niet zo goed gepresteerd. We deden mee bij de pro's. Wonnen de eerste wedstrijd net aan in een tie-break (onnodig close) en daarna verloren we 2 wedstrijden, waarvan 1 echt niet nodig was geweest. Helaas pindakaas, volgende keer beter. Als we wel goed spelen ;). Anyway, het was wel heel leuk om deel te nemen en weer mensen te ontmoeten enzo. En ik heb dus ook een beetje kunnen afkijken hoe het echt moet ;). Zowel het beachtennissen als de organisatie. :D. En ik heb eindelijk zelf een paddle-racket gekocht. Speelt heerlijk! :D.

Na het beachtennissen zijn we naar de airport gebracht, want zondagavond was ook alweer het moment dat we terug zouden vliegen naar Curacao. Helaas weer weg van Aruba.

Op Hato Airport hebben we onze vakantie samen beeindigd. Het waren echt mooie dagen en ik heb er echt van genoten. Een echte vakantie! Ilse, dankjewel dat je met mee mee bent gegaan! Vond het helemaal geweldig! :D

Dat was mijn Aruba verhaal alweer! Ik zal meteen foto's bijvoegen om een beeld te krijgen bij ons weekend!

Liefs Cecile

• 30 December 2009 - 03:02

Jochum:

En ja hoor weer lekker verhaal(tje)... toevallig nu de computer aan en bericht van Cé, jeuj!! nog een maandje vol houden :) kuskus

• 30 December 2009 - 09:34

Charles:

Aruba!!!!!!!!!!!!!!

• 31 December 2009 - 16:40

Esther:

Wat heerlijk allemaal.
    Lekker genieten hoor, moet je ook nog weer aan het werk na deze vakantie, de tijd vliegt. Nog een aantal weken.Cecile het is nu aftellen naar het nieuwe jaar alvast een goed uiteinde en een super nieuwjaar maar dat gaat vast lukken.
    Liefs de buurtjes.