Laatste stagedagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu Laatste stagedagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

Laatste stagedagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

15 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi!

Zoals de titel al zegt komt er vanaf 18.00 vandaag een einde aan mijn stageperiode. Uiteraard heb ik vandaag dus nog wel een paar uur te gaan, maar toch ben ik aan het afronden.

De afgelopen 2 weken heb ik (bijna) elke dag nog braaf op stage gezeten van 's ochtendsvroeg tot 's avondslaat. Alleen vlak na de vakantie heb ik even thuis in bed gelegen met keelonsteking en lichte griep. Verder was ik dus nog braaf op school. Voor stage heb ik niet heel veel boeiende dingen meer moeten doen, het waren immers herkansingsweken en er stonden dus geen lessen meer op het programma. Overigens waren mijn studenten zich vergeten in te schrijven voor de herkansingen of was er iets mis gegaan met de inschrijving via de computer, dus hoefde ik ook geen tentamens na te kijken. Helaas wel, want de studenten konden hier en daar echt wel een herkansing gebruiken, nu moeten ze daar een jaar mee wachten... Voor mij betekende het echter dat ik tijd zat had, om mijn stage rustig af te ronden. Nu was dat op zich niet zo'n heel groot punt, de meeste dingen heb k wel gedaan. Maar ik moest ook nog werken aan mijn opdrachten die ik vanuit het HIS heb meegekregen (of eigenlijk zelf moet bedenken). Dat was wel een probleem... Ik zit hier namelijk te werken in een kantoor wat ik de 'rukbunker' noem en echt lekker werken doe ik hier niet. Het doet inderdaad een beetje denken aan een bunker, ik heb geen ramen hierin zitten, en als ze er wel zijn, staan er stapels dozen voor en is het afgeplak met van dat leuke plastic. Het voelt aan als een bunker en voor mij is het 'ruk' omdat ik me hier een beetje opgesloten voel. Dat is overigens niet van de laatste 2 weken hoor, dat was van het begin eigenlijk al zo.

Ik dwaal af. Wat ik wilde zeggen is dat het niet mijn werkplek is en dat ik er weinig productief ben. Stagedingen voorbereiden was allemaal ok, maar aan mn eigen opdrachten werken, wil niet echt lukken. Moet ik er eerlijkheidshalve ook aan toevoegen dat ik weinig gemotiveerd ben tot het typen van verslagen en dat ik onder druk beter presteer (denk ik) en dus ook een beetje wacht tot het laatste moment. Heb ik mezelf natuurlijk alleen maar mee, want het komt er nu op neer dat ik me vanaf maandag elke ochtend op ga sluiten in de plaatselijke bibliotheek, om mn verslagen te gaan typen. Wordt dus evengoed nog werken in mijn 2 weken vakantie. Ik hoop dat het wel wil lukken dan, maar dat komt wel goed denk ik. De rest van de dag mag ik dan nog van mezelf iets leuks doen: de stad in of het strand op. Ik moet tenslotte wel als een neger thuiskomen, zodat jullie nog een tijdje jaloers kunnen zijn op mijn mooie teint ;).

Afgelopen weken heb ik uiteraard ook nog wel een sociaal leven gehad uiteraard. Beetje tennissen, beachtennissen, uit eten, verjaardag, strandje pakken en dergelijke. Maar ook het 1e afscheid is aan bod geweest. Sander ging weer terug naar de kou en die heb ik dus even moeten uitzwaaien. Best jammer, afscheid nemen van iedereen en het eiland komt nu wel steeds dichterbij. Raar idee. In het begin ken je niemand en zou je het liefste snel terug willen, daarna leer je steeds meer mensen kennen en wil je liever niet naar huis. De mensen die ik heb leren kennen zijn voornamelijk mensen die hier vandaan komen of die hier voor lange tijd (blijven) wonen. Mensen die ik niet zo snel in NL tegen zal komen dus. Dat idee vind ik nog steeds raar. Aan de andere kant lokt het idee van thuis zijn me ook wel weer. Voor jullie klinkt dit waarschijnlijk heel absurd, maar ik kan er nu al naar uitkijken om straks in de vrieskou op mn fietsje te stappen en naar school/tennis/volleybal/vrienden te fietsen. Ten eerste omdat die warmte me af en toe echt de keel uit hangt en ten tweede omdat ik er gewoon heel hard naar verlang om eindelijk weer eens te kunnen fietsen! Hier heb ik 0 keer op een fiets gezeten, alleen in de gym (maar dat telt niet). Daar heb k wel weer zin in! Niet elke dag met de auto naar de winkel/stage/sport/strand/vrienden etc.
Overigens zou k door de stad heen lopen ook al heerlijk vinden, ook al is het koud. Maaaaar voor k de kou in duik, zal ik eerst nog optimaal genieten van de warmte op dit tropische eiland!

Ik weet niet of ik jullie na dit verhaal nog 1 keer kan verblijden met een nieuw verhaal vanaf Curacao, aangezien ik niet weet of ik komende weken over internet beschik. Dus misschien is dit het laatste teken van leven van mij vanaf hier, maar met een beetje geluk zijn jullie voorlopig toch nog niet van mij en mijn geleuter af! Ik wens jullie voor nu een fijn weekend! Veel plezier in de kou! Ik zal voor jullie extra hard genieten van de warmte alhier!

Liefs,

Cecile

  • 15 Januari 2010 - 18:19

    Charles:

    Geniet er nog even van. Ik ga begin februari weer een paar weekjes naar Aruba. ;)

  • 15 Januari 2010 - 18:44

    Elly Kreutzer:

    Nou Geniet nog maar even van je warmte op je lijf.
    Straks kan het niet meer.
    Hier is de dooi ook weer ingetreden,al zou het volgende week wel weer gaan vriezen.
    Heb gisteren voor het eerst sins 20/25 jaar weer op schaatsen gestaan hier op de ijsbaan.
    Maar helaas was het geen mooi ys.
    ben maar 1x onder uit gegaan.
    Timo heeft voor het eerst op schaatsen gestaan.Hij vondt het erg leuk.

    mocht je op maandag of disndag terug komen. kom je maar als je zin en tijd hebt een bakkie doen op deli plaza(daar werk ik) (van 06:00 uur tot 14:00 uur.)
    groetjes Elly
    en ook an mijn mannen.

  • 15 Januari 2010 - 18:51

    Saskia:

    Geniet er nog even van!! Dat fietsen hier is echt veeeel te koud ;) haha!

  • 16 Januari 2010 - 04:43

    Jochum:

    Kom maar snel terug :-)

  • 16 Januari 2010 - 15:32

    Tiemen:

    Geniet nog even van die laatste weken daar, want die vrieskou is niet zo heel geweldig hoor;)
    liefs

  • 18 Januari 2010 - 10:58

    Els En Cees:

    He Cecile,
    Helemaal niet erg hoor nog een beetje geleuter van jouw kant!De dagen gaan nu natuurlijk heel snel dus niet te lang in die bieb blijven zitten hoor!
    wij zijn ook alweer "klaar"voor Korsow, hebben voor de zomervak een huis gehuurd waar we lekker met de hele fam intrekken!!
    Tot over een paar weekjes maar weer.

  • 18 Januari 2010 - 15:00

    Hanneke:

    Hoi Cecile,
    Prachtig om te horen dat je weer verlangt naar ons koude kikkerlandje. Wij zijn juist jaloers op dat warme klimaat. Zo zie je maar, afwisseling is het beste. Gister gezellig bij je moeder geweest en haar verjaardag gevierd. Ze beginnen echt af te tellen. Geniet nog maar even van jouw eiland en tot ziens.

    Hanneke

  • 19 Januari 2010 - 11:44

    Woldi:

    Hé Cé!

    Geniet van je laatste daagjes in de zon! Voor je het weet ben je weer in het natte, koude Nederland!

    XX

  • 19 Januari 2010 - 14:26

    Lotte:

    Heej!! Haha hoe kan je nou verlangen naar die kou?! ;) Wel zonde, we hebben dik een maand lang sneeuw gehad, en nu ligt er bijna niets meer, heb je de 'echte' winter gemist :( Hej, we zijn al elke zondag aan het tennissen om in topvorm te komen, dus het wordt tijd dat jij er ook weer bij bent haha! Kan je nog wel tennissen of ben je alleen aan dat beachracket gewend? Tot over 2 weekjes! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cecile

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 46059

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

C @ Curacao

Landen bezocht: