Bonaire en oud en nieuw - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu Bonaire en oud en nieuw - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

Bonaire en oud en nieuw

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

04 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik jullie graag een ontzettend mooi, sportief, liefdevol, gelukkig en gezond 2010 toewensen! Dat het voor iedereen maar een superjaar mag worden! Hier is de jaarwisseling een succes geweest, maar voor ik daar over vertel, moet ik eerst nog even vertellen dat ik op Bonaire ben geweest.

30 december om 7.00 vloog ik, samen met Sander, naar Bonaire, want het werd tijd om Bonaire ook eens te verkennen. Als je om 7.00 vliegt, dan ben je dus om 7.15 op Bonaire, zo snel gaat dat. Best wel lekker ook, want op die manier heb je dus een hele dag voor je. Daar aangekomen eerst maar met de taxi naar t hotel, daar even rustig aan koffie/thee genuttigd en toen op naar de verhuurder om een brommertje te huren. Eerst dacht ik echt; een brommertje? no way! Maar het bleek echt een heel leuke manier te zijn om Bonaire te verkennen. We hebben heel het eiland wel 2x rondgescheurd, lekker in het zonnetje en de wind. Uitkijken dat we niet verbrandden dus, maar dat ging allemaal goed.

Bonaire is een klein eilandje met veel minder inwoners dan bijvoorbeeld Curacao. Het is daar dan ook veel rustiger en op de wegen kun je dat ook erg goed merken. Met een brommertje kun je daar rustig ongevaarlijk rondtouren. Heerlijk. Ik zat achterop, dus al rijdend hier en daar wat foto's gemaakt. Ik ben niet de beste fotograaf, maar zo krijg je in ieder geval een indruk van het eiland. De eerste dag eerst langs de zoutpannen gereden, met het mooie roze water en de slavenhuisjes. Daarna langs het surfstrandje en door naar de andere kant van het eiland, waar heel mooie natuur te vinden is. Er zijn niet veel stranden op Bonaire, maar er zijn wel mooie plekken waar je even rustig met de benen in het water kunt. Zwemmen is dan weer lastiger, gezien de vele rotsen en het koraal wat daar dan weer vlak aan de kust ligt, maar het is er wel heel erg mooi.

's Ochtends hadden we ook afgesproken dat we aan het eind van de middag nog een duik zouden maken, dus dat hebben we dan ook gedaan. Het was allemaal een beetje raar, ik heb natuurlijk net pas mn PADI en dit was mn 1e duik, nog niks gewend en wilde het dus wel een beetje volgens de regels doen. Sander daarentegen doet t al veel langer en geloofde t allemaal wel. Leidde een beetje tot een stressvolle situatie voor mij, maar uiteraard is alles gewoon goed gegaan. Het duiken op Bonaire was ook supermooi... Heel veel vissen en mooi koraal. Wat dat betreft mooier dan Curacao.

Na het duiken eerst ff snel een douche genomen, dat zout op je lichaam en in je haar is niet altijd lekker en naar een heel leuk restaurant gegaan: It rains fishes. U raadt het al... een visrestaurant. Daar ik niet zo'n grote visliefhebber ben, had ik mazzel dat ze er ook vleesgerechten serveerden. Daar heel lekker gegeten. Echt supergoed en een heel leuk sfeertje. Ondertussen de SeaPrincess (GROOT cruiseship) uit zien varen. Mooi gezicht. Na het eten was er nog een apresski feestje in ons hotel, maar dat was niet heel erg boeiend. Wel harde muziek, maar na een lange dag viel ik snel in slaap en heb k daar weinig van gemerkt. Wel van het vuurwerk... Niet te geloven, wat gaat dat hard. Het leek net alsof het een meter van me af werd afgestoken. Schrok me n hoedje.

De volgende dag zouden we pas 17.15 terugvliegen, dus hebben we weer een mooi rondje gereden over t eiland. Een deel hadden we al gezien, een ander deel nog niet maar was zeker de moeite waard. Echt heel mooi. Hier waren meer bergen/heuvels en er lag een meer tussen (Gotomeer) en het uitzicht was er prachtig. Een paar flamingo's in het water erbij en het plaatje was compleet. Helaas begaf de batterij van mijn camera het op dat moment ook. Maar ik heb wel wat plaatjes kunnen schieten.

Rond half 4 hebben we ons brommertje weer ingeleverd en zijn we naar de airport gebracht, waren we in ieder geval op tijd voor het vliegtuig.

Rond 6uur waren we dus weer thuis. Snel gedoucht en omgekleedt, want een uurtje later was het immers Nederlans nieuwjaar en dus moesten we wel naar de Tropen toe! Kwart voor 7 daar aangekomen. Super druk, relatief veel bekenden en een heel gezellige avond. Helaas had ik die dag alleen nog maar ontbeten en met een paar drankjes erin wil dat niet echt lekker vallen... Na de Tropen dus eten gezocht, was alles dicht.. :S.. Beetje balen, want echt top voelde ik me daardoor niet. 12uur dus vuurwerk gekeken en daarna maar mn bedje ingedoken. Een vroegertje dus, maar wel ontzettend leuke avond gehad. Het vuurwerk trouwens is ook echt mooi. Bijna alles wat de lucht in gaat is in Nederland illegaal, dus moet ik blij zijn dat ik de eer had het hier wel te mogen aanschouwen. Boven de hele stad gingen vuurpijlen de lucht in, daar zeg je u tegen. Echt super mooi. Dus daar wel van kunnen genieten.

Afgelopen dagen weer lekker genoten van de vrijheid. Nog een duikje gemaakt (en eindelijk een schildpadje gezien), gerelaxed, naar t strand geweest, verjaardagsfeestje meegepikt, filmpje gepakt. Gewoon rustig.

Nu na een vakantie van 2 weken (die voelde als 1 maand) ben ik weer begonnen aan de laatste 2 weken van mn stage. Tijd vliegt nu echt voorbij. Over 26 dagen sta ik weer op Nederlandse bodem zag ik net... WOW! Nu nog even niet aan denken, eerst nog even genieten hier.. :)

Ga ik nu weer keihard aan de slag, mn schoolopdrachten liggen ook nog op me te wachten!

Dikke kus,

Cecile

  • 04 Januari 2010 - 13:43

    Onno:

    Cees!

    Leuk om al je verhalen te lezen! Het zit er alweer bijna op voor je...geniet nog even de laatste paar weken! Groningen bevalt supergoed, zie je snel bij Veracket!

    X Onno

  • 04 Januari 2010 - 14:07

    Opa Gilde:

    Lieve Cecile,
    Ik wens jou ook een mooi,goed ,gezond en gelukkig 2010 toe en ik hoop jou binnen niet al te lange tijd in blakende gezondheid terug te zien.Blijf nu nog maar even genieten.
    Veel liefs,
    Opa.

  • 04 Januari 2010 - 17:43

    Iloontjuh:

    Heey zus!! Mooie foto's!! Ik ben jaloers.
    Hier is het echt IJSkoud, maja heeft ook wel weer wat. Geniet dus nog maar even van die 30 graden. Voor je t weet is het ruim 30 graden koeler!
    Xje

  • 04 Januari 2010 - 18:27

    Esther:

    hoi Cecile,

    Voor jouw een super mooi, gezond, liefdevol en gelukkig 2010.
    Geniet nog maar lekker.
    Liefs de buurtjes.

  • 04 Januari 2010 - 18:52

    Tiemen:

    Nog maar 26 dagen..aahh!!;) Ben je tenminste weer eens gezellig hier in dit koude kikkerlandje! (echt koud nu trouwens haha)
    Liefs

  • 05 Januari 2010 - 10:18

    Henny:

    Hoi Cecile,

    De beste wensen voor het nieuwe jaar! af en toe lees ik mee met je reisverhalen en het is daar een stuk warmer dan hier, klinkt allemaal goed!
    Nog veel succes en plezier de laatste weekjes en tot ziens in Groningen(ga je nog weer voleyballen?)

    Groetjes Henny

  • 15 Januari 2010 - 10:36

    Rinda:

    Hey Cecile! Nog heel veel plezier die laatste paar weken. Goed dat je hebt leren duiken! groetjes
    Rinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cecile

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 46059

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

C @ Curacao

Landen bezocht: