Sportweekend en studie- en beroepenmarkt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu Sportweekend en studie- en beroepenmarkt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

Sportweekend en studie- en beroepenmarkt

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

13 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon dia allemaal!

Laat ik de regelmaat er nu maar een beetje inhouden en jullie wat vaker op de hoogte houden van mijn belevenissen, in plaats van 1 keer in de eeuw.

Dit weekend stond op Curacao volledig in het teken van internationale sportevents. Zaterdag was de Amstel Curacao Race (wielrennen) en zaterdag en zondag de Heineken Regatta (zeilen). In eerste instantie was ik dit vrijdagavond allebei alweer vergeten, maar toen ik zaterdagochtend richting het strand reed voor een vergadering van een ander internationaal sportevent (beachtennis van volgend weekend 20,21,22 nov), werd ik er weer even aan herinnert. In het water lagen allemaal zeilbootjes en op de weg stonden allerlei grote pilonnen om de weg af te sluiten voor de Amstel Curacao race.

Op het strand aangekomen uiteraard eerst vergaderd en daarna nog eventjes gezwommen. Toen was het bijna tijd voor de start van race en daar wilde ik eigenlijk wel even heen. Dus hup het water uit, handdoek omslaan en naar het hotel (Lions Dive) lopen waar de start en finish was. Dit is een hotel waar je vanaf het strand dwars doorheen kunt lopen, wat we dus ook deden. Grappig gezicht is dan wel dat je nog een wielrenner van de Astana-ploeg van de trap van het hotel af ziet komen met zn fiets over zn schouder, 10 minuten voor de start van de race.

Uiteraard moest meneer Alberto Contador eerst nog even op het podium plaatsnemen om een paar plaatjes te laten schieten en wat vragen te beantwoorden (Heb je er zin in? - Ja. Ga je winnen? - Misschien. Blijf je volgend jaar ook voor Astana rijden? - (stilte...) Everything is possible... ). Kort daarna klonk het startschot (die was er helemaal niet, maar dat klinkt beter dan dat ik opschrijf: ging de vlag naar beneden en was de race begonnen). Eerst moesten een aantal volgwagens weg, daarna kwam de renners, vervolgens nog wat volgwagens en daarna... kwam er nog een Antilliaanse renner voorbij! Heel typisch, hij kwam gewoon echt als allerlaatste op zn dooie gemakje over de start rijden. Iedereen was al lang en breed vertrokken. Heel mooi! :P

Daarna ging ik weer even het strand op om vervolgens 2 uur later met Jordi weer naar de finish te gaan. Wel mooi om te horen. De speaker was een oer-Nederlandse vent met grapjes die alleen leuk zijn voor Nederlanders. Nou was dat ook een groot deel van het publiek, maar toch. Hij kon wel even vertellen dat Koos Moerenhout even had gedemarreerd en op kop fietste, vlak voor de finish, samen met Contador en Hushovd. Uiteindelijk won Contador en werd Moerenhout 3e. Veel leuker als je daar zit om dat te horen dan voor de tv, hoewel je voor de tv alle beelden kunt volgen. Wel weer even kippenvelmomentje. Nog even de huldiging afgewacht, was iets minder professioneel, daar de Amstel girls niet zo goed wisten wie ze wanneer moesten zoenen en feliciteren, stond Andy Schleck daar beetje voor Jan Lul op het podium, daar hadden de dames geen tijd voor. Haha.

Leuke was ook dat ik Contador 's avonds met nog een aantal matties van Astana nog een lekker potje beachvolleybal zag spelen. Zonder gele trui (uiteraard) zag hij er heel anders uit. Ik vond het helemaal tof dat ik dat nog ff mocht zien. Soms vergeet je gewoon dat bekende mensen ook maar gewoon mensen zijn (en dus ook een potje kunnen beachvolleyballen in hun vrije tijd :D).

's Avonds met een boot(50 man) naar Heineken Regatta geweest. Lees, naar een feest van de regatta, op dat moment werd er niet meer gezeild. Het had allemaal heel leuk kunnen zijn, eerst was het dat ook, maar later verveelde ik me stierlijk. Ik was met de familie de Bueger mee gegaan, wat best gezellig was. Op de boot heerste een feeststemming en er werden miljarden foto's gemaakt, echt veel. Meeste mislukte uiteraard, want een boot beweegt, want er zijn golven... en wat gebeurt er dan... Juist, je foto is ook bewogen. Ik blij dat ik geen camera mee had :P.
Toen we de St. Annabaai invoeren was het ook nog leuk, allemaal mensen op de kant, druk zwaaien en lachen en wij maar dansen en terugzwaaien :D. Daarna een half uur moeten wachten tot we konden aanmeren en toen begon het feest (niet echt dus). De hele toko was nog leeg. Een groot plein, mooi groot podium.. en er stond geen kip. Er draaide wel een DJ met varieteit in muziek waar je u tegen zegt (NOT, hij draaide elk uur ongeveer het zelfde, zo niet vaker). Ook werd er moeilijk gedaan om ons vanaf de boot het terrein op te laten, terwijl we gewoon betaald hadden daarvoor. Beetje jammer. Toen was het wachten geblazen op Alison Hinds die zou komen optreden. Had nog nooit van dat mens gehoord en kende uiteindelijk maar 1 nummer. Ik vond er geen drol aan. Moet ik er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik op het moment van t concert al zo klaar was met het hele gebeuren, dat ik ook niet echt meer open stond voor het concert. Het kwam er op neer dat ik met achtergrond muziek in slaap ben gevallen, met mij nog een stuk op 8 (jongeren) die er ook niks aan vonden. Beetje jammer. Maar toch weer een ervaring rijker.

Deze week heb ik 2 dagen op de Studie- en Beroepenmarkt gestaan. Uiteraard te vergelijken met de Studiebeurs in Nederland, alleen dan 100 keer kleiner. Er zijn ook scholen uit NL die daar staan, de Hanze Hogeschool helaas niet ;). Beetje saai af en toe, soms weinig te doen, maar ook wel gezellig met andere stagiaires van school staan ouwehoeren (ze bestaan dus toch). En uiteraard leer je daar ook weer mensen kennen. Al met al nog best wel gezellig. Ook wel een ervaring om voor een school te moeten gaan staan en zieltjes te moeten werven. Nou was dat niet iets wat ik moest doen in de vorm van mensen aanklampen en folders uitdelen, maar aangezien ik er was vanuit Sport en Bewegings Coordinator 4 (en binnenkort 3), moest ik natuurlijk sommige mensen wel te woord staan. Ook hadden we nog een kleine activiteit bij het standje staan wat te maken had met de sportopleiding. Daar was het wel heel druk. Best leuk nog. Maar 2 dagen daar staan was ook wel beetje vermoeiend. Alsof je 2 dagen lang alleen maar aan het shoppen bent! Niet echt mijn ding :).

Nu hebben we alleen nog een vrijdag voor de boeg en dat betekent dat ik over een paar uurtjes weekend heb! :D Woeehoeeeew! Gaan we weer van de zon en het strand genieten! Oh sorry, maak ik jullie nu jaloers? Dat is anders écht niet mn bedoeling ;)...

Fijn weekend!

Liefs Cecile

  • 13 November 2009 - 14:50

    Vincent:

    Had je niet even mee kunnen beachen met Alberto Contador?

  • 13 November 2009 - 17:29

    Els:

    Er gebeurt toch nog wel eens wat op het eiland he..?!
    Hebben de (sport) verslagen en foto's met Curacao op de achtergrond van de sporters natuurlijk in de krant zien staan.
    Fijn weekend en groetjes, Els

  • 13 November 2009 - 23:13

    Iloontjuh:

    Cecile meets the stars! Best cool, zus! Had ik graag bij willen zijn en met mij vast heeeeel veel anderen. Maarrem, op Curacao wielrennen? Dat is toch niet mogelijk. Die wegen daar zijn vrij pauper met al die kuilen en onaangekondigde drempels van ruim 30 cm hoog. Respect voor die renners!
    Hou die regelmaat er maar in. Vind ik wel leuk:D
    xje van je zusje:)

  • 15 November 2009 - 09:05

    Elly Kreutzer:

    leuk verhaal weer.
    Nou sint is weer in het land hier.
    Timo is er vol van. vanmorgen had die iets in zijn schoen.
    Kwam die boven,mama ik heb maar 1 ding in mijn schoen.
    Hij had een verlanglijstje in zijn schoen gedaan en daar stonden toch wel meer dingen op.
    Timo begrijpt dus nog niet helemaal dat in de schoen kleine kado's zijn en als sint echt jarig meer kado's krijgt.
    Vanmiddag komt de sint in bovenkarspel gaan we even naar toe.
    nou veel plezier maar weer dit weekend.

    groetjes Raoul,Timo en Elly

  • 17 November 2009 - 18:29

    Ives:

    Zie je wel, er bestaan genoeg relaxte stagiaires hier ;)

    Nu nog meer foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cecile

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 46059

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

C @ Curacao

Landen bezocht: