Bijna Sinterklaas... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu Bijna Sinterklaas... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

Bijna Sinterklaas...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

04 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Aangezien het morgen Sinterklaasavond is, type ik dit bericht in gedicht,
Zodat ik behalve van afwezigheid, niet ook nog van nalatigheid kan worden beticht.

Nadat ik mijn verhaal had geplaatst over beachtennis, mijn actieve weekend,
Kreeg ik al een reactie waarom dat ‘actieve’ niet bij de foto’s werd herkend.
Er stond namelijk slechts 1 foto bij mijn verhaal, ik zelf chillend op een stoel,
Ik weet, dat was weinig actief, chillen heeft dan ook een ander doel.
Maar goed, na deze kritiek ging ik heel hard op zoek,
En heb ik wat rondgeneusd in andersmans fotoboek.
Zodoende staan er nu wel iets meer foto’s bij dit verhaal, maar nog niet genoeg.
Die foto’s moet ik weer van een ander persoon krijgen, een afspraak staat voor de boeg.

De week na het beachtennis weekend was ik voornamelijk moe,
Ik ging dan ook bijna elke avond op tijd naar mn bedje toe.
De eerste nacht sliep ik zelfs het klokje helemaal rond,
Zo erg was ik dus aan mijn nachtrust toe, bijna niet gezond.

Op stage waren de laatste twee weken lesgeven in aangebroken,
Dat betekent dat ik vanaf maandag alleen nog achter mn laptop zit gedoken.
Vanaf dat moment alle tijd om te werken aan mijn eigen schoolopdrachten,
Die hebben tot nu toe namelijk te lang op mij moeten wachten.

Afgelopen weekend heb ik weer deels doorgebracht op het strand,
Beachvolleybal en beachtennis, dat was er dit keer aan de hand.
Voor beachvolleybal was er een klein toernooitje georganiseerd,
Waaraan ik met 3 anderen in een team heb geparticipeerd.
Beachtennis de volgende, was echter om even lekker te trainen,
Zo hard dat ik het de volgende dag zou voelen in mn benen (en tenen).
Slim als ik ben, sloeg ik ook nog even met mn racket tegen mn voet,
Gevolg: een dikke stijve teen, een beetje mank, maar gelukkig geen bloed.
Einde beachtennis voor deze zondag, maar na 2 uur was dat geen schande,
En nam iemand anders graag mijn racket even ter handen.

Uiteraard heb ik me vorige week nog beziggehouden met een tripje boeken,
Ilse en ik gaan de party’s half december even op Aruba zoeken.
Tickets geboekt, veel hotels bekeken, oke, vooruit alleen op de website,
Dat is trouwens nog een hoop werk, t juiste hotel vinden kostte veel tijd.
Maar goed, dat is nu geen zorg meer, boekingen zijn gedaan,
Ik ben benieuwd! We hebben er zin in, of volgens Ilse: we hebben er zin aan!

Deze week is er ook nog wat aan sport gedaan,
Zo stond ik dinsdagavond op het strand en gisteravond op de tennisbaan.
Een balletje spelen, allebei met een racket maar toch zo’n groot verschil,
Als je de ene sport hebt gespeeld, is het niet gek als t andere de volgende dag niet wil.
Maar het ging allemaal wel aardig, kreeg met tennis een (kleine) blessure,
Ik weet niet precies wat het is, maar ik hoop dat het niet zo lang zal duren.

Vanavond of vanmiddag, zo goed ben ik dus nog niet ingelicht,
Hebben we op stage ook Sinterklaas, inclusief cadeau en gedicht.
Nu wil het zo zijn dat ik een lootje heb getrokken met de naam van een vrouw,
Waarvan ik geen idee heb wie ze is of wat ze doet: hoe moet dat nou?
Ik heb maar gewoon een standaard gedicht gemaakt, een vrij algemeen gedicht,
Pap, mam, broer, zus, Bauk, jullie kennen t wel, t kan tot iedereen zijn gericht.
Je moet toch wat als je iemand hebt getrokken waarvan je haar bestaan niet kent,
Ik gok dat het een vrouw is, maar voor t zelfde geld is ze een vent!

Alle kleine kinderen moeten bij deze passage even hun oogjes dicht doen,
Of loop even naar de schoorsteen, misschien zit er wel wat in je schoen.
Morgen mag ik in een winkelcentrum even spelen voor zwarte piet,
Zijn er zoveel donkere mensen, vragen ze hiervoor een blanke, geestig niet?
Margie (van beachtennis) organiseert het hele gebeuren, dus ik doe dat voor haar,
Maar ook omdat ik het zelf heel erg leuk vind om te doen, dus niet alleen voor het gebaar.
Ik ben wel erg benieuwd hoe men op Curaçao het Sinterklaasfeest vieren gaat,
Of er hier bij elke familie ook een zak met cadeautjes op de deurmat staat.
En of je ook slaag krijgt met de roe of in de zak moet wanneer je stout was ofzo,
Vanaf hier gratis met de boot naar Spanje lijkt me nog best wel een leuk cadeau!
Nou goed, ik zal het niet overdrijven, maar het is voor mij wel handig om te weten,
Straks doen ze er niet aan en kom ik daar pas achter als ik een paar kids in de zak heb gesmeten.

(Ik krijg net te horen dat ik als piet alweer overbodig ben in de mall,
Heel misschien dat ik ’s avonds nog bij iemand thuis voor piet spelen zal.
Vind het best wel jammer dat het voor mij niet door gaat,
Het leek me juist wel leuk, als zwarte piet over straat)

Verder heb ik vandaag mijn laatste les voor de boeg,
Mijn stage duurt tot half januari, dus nu de laatste les is vrij vroeg.
Vanaf maandag hoef ik me alleen nog maar druk te maken om mijn eigen opdrachten,
Oke, vooruit, het nakijken van tentamens mag natuurlijk ook niet te lang wachten.
Dus ondanks dat ik nog bijna 2 maanden verblijf op Curaçao heb te gaan,
Lijkt het einde van mijn stage toch al vrij snel voor de deur te staan.
Nog 2 weken school, 2 weken vakantie en daarna herkansingen 2 weken,
En dan ben ik klaar op het CDC, heb ik dat wel weer genoeg van binnen bekeken.

Maar laat ik niet te hard vooruit hollen, het is namelijk nog lang niet zo ver,
Ik heb hier nog genoeg om te zien en te doen her en der.
Er staat bijvoorbeeld ook nog zoiets als Kerst en Oud & Nieuw op de kalender,
Maar daarover horen/lezen jullie wel meer, tegen het einde van december.

Tot de volgende keer, tot mijn volgende verhaal!
Fijne avond, leuke Sinterklaas en lekker weekend voor allemaal!

Liefs,

Cecile

  • 04 December 2009 - 16:56

    Sanne:

    haha ouwe dichter die je bent! heel leuk schat!!

  • 04 December 2009 - 20:32

    Coby:

    Hey Cecile,
    Ik ben blij dat wij jouw dichtkunst niet hoeven te missen :)
    Wij stellen het dichten uit en gaan eerst naar verlanglijstjes vissen.
    In februari, als jij weer in Nederland bent, laten wij onze kunsten zien.
    Wie weet krijgen we van juf Cecile voor het rijmen wel een tien;)
    Voorlopig een sinterklaasavond waarbij ons gezin niet compleet zal zijn,
    Wij vermaken ons wel en nemen genoegen met jouw rijm.
    Cecile pas op je lijf en houd je blessuretijd kort.
    Geniet vooral van al die leuke sport.
    Prettig weekend en veel plezier.
    Hartelijke groeten van ons hier.

    Coby xx


  • 05 December 2009 - 15:12

    Bauk:

    Het is weer helemaal fantastisch,Cecile!!!
    Zelfs een rijm voor een onbekende vrouw,lukt jou......jaja dat rijmt, goed hè,haha!!

    Fijn weekend!

  • 05 December 2009 - 17:08

    Iloon:

    Zus, als je dan geen carriere kan maken als gymdocent, kan je altijd aan de slag als iemand die gedichten voor mensen maakt. Ik kan zo wel een aantal mensen op noemen die dat nodig hebben! (Bauk denkt nu heel diep na over de naam van dat beroep:P).
    We gaan nu even lekker eten hier en een gezellig avondje hebben:)
    Dikke kus van je zus (dat rijmt ook:P)

  • 08 December 2009 - 14:04

    Ilse:

    Wat creatief, mooi hoor :D!


  • 09 December 2009 - 18:20

    Stijn:

    Talent!

  • 11 December 2009 - 16:47

    Jochum:

    Pffff show-off :P....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cecile

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 46089

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

C @ Curacao

Landen bezocht: