Het bewijs dat ik hier ook leuke dingen beleef ;) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu Het bewijs dat ik hier ook leuke dingen beleef ;) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

Het bewijs dat ik hier ook leuke dingen beleef ;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

08 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Na het plaatsen van mijn verhaal van vorige week kreeg ik verschillende reacties over de pittige gebeurtenissen die ik hier beleef. En misschien hebben jullie zelfs het idee gekregen dat ik hier alleen maar nare dingen mee maak. Om die ideeën even de wereld uit te helpen zal ik vandaag mijn laatste belevenissen vertellen zodat jullie kunnen zien dat ik hier ook leuke dingen beleef. :) Voor degene met weinig tijd, ik probeer het vandaag wat korter te houden.

Vorige week helaas geen auto kunnen kopen. Ik had bijna een Cecile & auto’s part III kunnen plaatsen. De auto die ik zou kopen is namelijk kapot gegaan een paar dagen voor ik hem zou kopen. De verkoper had hem uitgeleend aan een vriend en daarna had de auto er geen zin meer in. Wat er is gebeurd (ongeluk of mankement) weet ik niet, maar gelukkig is het niet gebeurd toen ik in de auto zat. Heb wel genoeg met auto’s gehad vind ik ;).

Vrijdag mn huurauto ingeleverd. Kreeg helaas niet al m’n geld terug en de beste man had ook allerlei rare argumenten om mij een kapotte reserveband mee te geven. Sterker nog, het was mijn schuld dat die band kapot in mijn achterbak lag.. Alsof ik, vlak voordat ik die klapband kreeg, ff snel met een hamer en een beitel allerlei deuken in de velg heb geslagen.. Is normaal toch? :S Snap er niks van. In ieder geval, die man zei dat alle banden deuken in de velgen hebben. Toen ik zei dat die banden daardoor niet leegliepen en deze band dus beter gecontroleerd had moeten worden, zei hij dat ie dan bezig bleef of zo. Bedankt voor de veiligheid meneer! Hij zei ook dat de Wegenwacht Curaçao mij had afgezet door 90gulden te vragen voor de reparatie en dat ik het beter had kunnen laten repareren bij een local. Toen ik zei dat hij mij niet wilde helpen en mij verteld had de wegenwacht te bellen had ie eigenlijk niet zoveel mee te vertellen. Helemaal niet toen ik zei dat hij zelf had ingestemd met de reparatie en de kosten die daar aan verbonden zaten (de monteur had hem immers gebeld daarvoor).
Grappig overigens: hij zei dat hij me nu nog goed behandelde door mij 400 gulden terug te geven (ik heb 500gulden borg betaald en 90gulden reparatiekosten) omdat ie wilde dat ik hem als een goede verhuurder zou zien en dus ook goede reclame over hem zou maken! Haha. Ik zie het al voor me:
Huurauto nodig? Kom nu naar Direct Car Rental Curacao! Oude afgeragde auto’s met veel blikschade, oude banden en een kapotte airco! Wij laten u altijd zitten wanneer u pech heeft en als extraatje geven we u graag een reserveband mee waar u niet op kunt rijden omdat deze standaard leegloopt! Dit alles (of eigenlijk nog veel minder) voor een vriendenprijsje!
Volgens mij heeft deze man nog niet echt begrepen wat goede reclame maken inhoudt en dat je er als verhuurder iets voor moet doen om goede reclame te krijgen van de huurder. Niet dat ik daar mee zit…

Goed, ik zou leuke dingen vertellen. Komt ie:

Ik heb een mega-vet-super-tof-leuk weekend gehad! :) Vrijdagavond Loes (collega) opgebeld om te vragen of ze het weekend met mij wilde beachtennissen. Dat wilde ze wel en dus zouden we zaterdag en zondag aan de bak kunnen. Zaterdagochtend met de bus naar Mambo Beach gegaan, even een uurtje meegedaan met de beachclinic en daarna wachten tot we eindelijk mochten spelen. Het was een dubbeltoernooi: heren, dames, gemengd en kinderen. Allemaal in aparte poules. Voor de dames waren er 3 poules van 4 en alle wedstrijden van de dames werden op 1 veldje gespeeld. Daardoor waren de wachttijden lang. Half 4, half 7 en 8uur moesten wij spelen. Dat betekende dat wij geen poulewedstrijden zouden hebben op zondag.

In het begin was het best wennen, dat beachtennis. Het is een combi van tennis en beachvolleybal, alleen het net hangt op een vreemde hoogte. Ik had de neiging om te laag te spelen, net als met volleren bij tennis, alleen hier had het als gevolg dat de bal niet over het net zou gaan. Niet echt handig dus. Na een beetje oefenen liep het echter heel soepel. De 1e wedstrijd wonnen we met 6-1 (partijen speel je volgens tennistelling, op 40-40 speel je echter een winnend punt en de sets zijn officieel tot de 8 (2 games verschil, 8-8 is tiebreak) maar wegens tijdnood speelden wij tot de 6). Best makkelijk eigenlijk. Zo hard heb ik er niet voor hoeven knokken ook, ging allemaal wel goed. Met Loes ook. We hadden er veel plezier in.
De 2e wedstrijd was 6-2. Ging ook redelijk vlot allemaal. De 3e wedstrijd moesten we spelen tegen de andere dames die ook al 2 wedstrijden in de poule hadden gewonnen. Vond ik wel spannend, maar Loes zei: die kunnen we wel hebben. Eerst zien, dan geloven dacht ik. Van 1 van de jongens die professioneel beachtennis speelt kreeg ik de tip op meer naar het net te spelen zodat ik alles af kon maken en de kansen niet weg zou geven.
De 3e wedstrijd mochten we op het ‘centre court’ spelen, daar was meer licht en het was al donker. De wedstrijd wonnen we 6-0. Heel makkelijk dus, ik stond er zelf van te kijken.

Daarna heb ik nog een wedstrijdje gespeeld met de mannen die internationale wedstrijden spelen. Dat was echt leuk! Dat ging uiteraard veel sneller en ik werd een beetje getest. Ik hou er niet zo van om op te scheppen of arrogant te klinken, maar in de damespoules was het nog niet echt nodig geweest om voor 100% te gaan strijden. En nu wel en dat ging best leuk. Ik kreeg nog wat tips van de mannen die ik ook toegepast heb. Echt heel leuk!

Na het beachtennissen ben ik nog met Anouk naar de film geweest: Jennifers Body. Beetje thriller/horrorachtige film. Was wel te doen, maar toch ook beetje aparte film.

Zondagmiddag om 1uur was ik weer op het strand te vinden. We hoefden de halve finale pas half 4 te spelen, maar het was leuk om te kijken en een beetje te oefenen af en toe.
De halve finale speelden we tegen 2 Antilliaanse dames en we wonnen met 6-3. Niet heel goed, maar goed genoeg om de finale te halen. Die mochten we rond 6uut op het hoofdveld spelen. Aangezien er toen happy hour was bij Mambo, was het daar ook wel druk. De finale speelden we tegen 2 meiden/dames die ook tennissen. Ze hadden zelfs hun tennisrokjes aangedaan. Best grappig gezicht, misschien probeerden ze ons op die manier een beetje te imponeren. Tevergeefs overigens, we wonnen met 6-1! Kregen we toch allebei nog een waardebon van LaCoste van 150gulden! Best leuk om zo een toernooitje te winnen.

Niet alleen daarom was het leuk om mee te doen hoor. Ik heb er weer allerlei nieuwe mensen leren kennen en het was gewoon echt heel gezellig. Dat we gewonnen hebben was de slagroom op de taart zeg maar. We hadden het gewoon super naar ons zin, iedereen was aardig en we kregen behoorlijk wat complimenten op ons spel. Altijd leuk. We werden ook gevraagd of we in Aruba een toernooi willen komen spelen. Een internationaal toernooi. Heel leuk, maar we zullen nog wel even zien.

Over minder dan een maand is er weer een beachtennistoernooi op Curaçao en ik heb aangeboden te helpen organiseren. Dat vond de organisatrice heel fijn, omdat de mannen uit Aruba (de professionals) er dan niet bij zullen zijn en zij er dus anders alleen voor staat. Lijkt me heel erg leuk om weer een toernooi te organiseren. Bovendien kan ik er misschien nog een soort van stageopdracht aan koppelen voor de studenten. Zij moeten zulke dingen immers ook kunnen wanneer ze afgestudeerd zijn en daarom kunnen ze het maar beter op school leren. Ik moet dit uiteraard nog overleggen met mijn begeleider, maar ik zie hier wel mogelijkheden in.

Zondagavond nog een leuke avond bij Wet ’n Wild gehad met alle mensen die ik ontmoet had dat weekend. Heel gezellig.

Maandag en dinsdag vakantie gevierd en weer een beetje laten verkleuren op het strand. Moet natuurlijk wel bruiner zijn dan papa, mama en zusje wanneer die hier over 2 weken zijn!

Genoeg leuke belevenissen dus! En dat ga ik volhouden! En dat zal ik jullie snel laten lezen! Bedankt voor alle reacties op alle verhalen en de mailtjes die ik krijg. Ik vind het heel leuk dat jullie aan mij denken en me op de hoogte houden van alles wat er gebeurd! Ik waardeer het echt!

Tot snel!

Zonnige groetjes uit Curaçao!

  • 08 Oktober 2009 - 13:46

    Sanne:

    hé lievie! Even snel een reactie vanaf mn telefoon! Internet ligt er nog steeds af vet kut! Wat een gedoe met die auto allemaal zeg! Fijn om te lezen dat je zoveel leuke dingen gedaan hebt! Denk aan je! Dikke kus x

  • 08 Oktober 2009 - 13:46

    Zusje:

    Heey zus!
    Beachtennis? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik weet alleen af van onze zomerse 'Wimbledon sessies' in het water. Maar klinkt wel tof! Over 2 weken ga ik het met je uitproberen! Zin in:D
    Xje van je hard studerende zusje in de UB

  • 08 Oktober 2009 - 16:04

    Tiemen:

    Hé Cecile!
    Goede ervaringen met auto's zo te lezen jij ja ;) Leuk om je verhalen te lezen!:D
    Liefs

  • 08 Oktober 2009 - 20:21

    Jochum:

    nice nice!! goed verhaal, lekker kort ook :P Je hebt je elastiekjes ook weer gevonden zie ik, ziet er goooooeeeedd uit ;)
    Spreek je snel weer :)
    kussie

  • 08 Oktober 2009 - 22:46

    Els:

    Fijn om je leuke dingen ook weer te lezen want zo herinneren wij ons Curacao natuurlijk het meest!
    Onze foto"s zijn vast een voorproefje voor je ouders ( komen ze binnenkort bekijken)
    Ayo, Els en Cees

  • 09 Oktober 2009 - 09:24

    Elly Kreutzer:

    Hoi,

    Ik lees je leuke en minder leuke dingen met veel plezier.
    Nou lekker bruin worden dan maar,maar dat zal best wel lukken.
    succes en veel plezier daar.
    Groetjes Elly
    En ook van mijn 2 mannen.
    Raoul en Timo.

  • 09 Oktober 2009 - 10:54

    Lotte:

    Negroo!! Je bent lekker aan het genieten, mooi man! Wat leuk dat beachtennis! Kan je dat ook niet opzetten hier in Grun? Gaan wij een poging doen ;)
    En wat een gedoe met die auto! Had je vorige berichtje ook nog even gelezen, maar kan me voorstellen dat dat vet eng was! Moet er niet aan denken daar alleen te staan.. En je ouders en zusje komen? Wat leuk!! Heel veel plezier met hun, maar dat zal vast wel lukken :D Ik stuur je snel weer een mailtje! XX

  • 10 Oktober 2009 - 14:19

    Coby:

    Hey ceessie,
    Het doet me goed om zo'n positief bericht te lezen. Natuurlijk waren we al op de hoogte, maar zo zwart op wit is het nog beter. :)
    Wij gaan vanavond foto's kijken van Curacao en verhalen horen over. Dit alles om alvast in de stemming te komen. Heb er echt veel zin in.
    Succes met het organiseren van een nieuw beachtennis toernooi!!
    tot gauw, xx
    Coby

  • 11 Oktober 2009 - 14:26

    Stijn:

    Toe maar,
    Zo te zien ben je naast je stage ook nog goed bezig op sportief gebied!
    Nu zul je wel denken, gooh wat leuk dat ik ook een nieuwe reactie van me broertje heb gelezen. In de toekomst zul je die vanaf nu meer krijgen

    xx van je broertje

  • 14 Oktober 2009 - 20:55

    Juko:

    Hoi Meissie,

    FF een late reactie van mij.
    Je kunt wel stellen: wordt het in de sport niks, kun je altijd nog schrijfster worden! Leuke verhalen!!
    Binnenkort gaan we 'onderwater' in een van de baaitjes. Gisteravond geregeld, met Ard van Emily. Hij komt een dag na ons aan. Zij, als we weer teruggaan. Samen met je zus, Klaas, your- + myself. Fun!!
    Zie je volgende week!
    XX pa

  • 26 Oktober 2009 - 18:17

    Karin:

    Chick... beter laat dan nooit maar ik had even wat verhalen van je in te halen :P Klinkt echt top meis! Groetjes aan je familie.. volgens mij zijn zij ondertussen gearriveerd. Geniet ervan!

    Liefs en een knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cecile

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 46086

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

C @ Curacao

Landen bezocht: