First days.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu First days.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

First days..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

19 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 15 augustus
Zaterdagochtend 9.45: de trip gaat beginnen, we vertrekken met de auto naar Schiphol. Ik zit in de auto met het idee dat ik op vakantie ga. Heel vreemd. Dat gevoel blijft ook wel een tijdje hangen. Alleen bij het afscheid nemen besef ik een klein beetje dat dit wel voor een langere periode is. Maar wanneer ik in het vliegtuig zit ben ik dat eigenlijk al weer kwijt. Ik ga op vakantie.

Eenmaal in het vliegtuig aangekomen en gesetteld bedenk ik me hoe ik de tijd door zal komen. Er zit namelijk geen tv-schermpje in de rugleuning van de stoel voor mij. Ook niet bij mij buren of bij de overige passagiers. Ja, misschien wanneer je business class reist, maar dat doe ik natuurlijk niet. Enfin, ik kan dus zelf geen leuke film uitzoeken om te gaan kijken en een blik werpend op het programmaboekje wat ik in de stoel voor mij vind, verteld mij dat dit een saaie reis gaat worden.
Gelukkig raak ik al snel aan de praat met het meisje, Linda, wat naast me zit. Zij reist ook alleen, gaat 3 weken op bezoek bij haar oom en tante die op Curaçao wonen. Uiteraard vraagt zij mij ook wat ik ga doen op Curaçao en wanneer ik haar vertel dat ik stage ga lopen op het Sport & Bewegen, verteld ze mij dat zij die opleiding ook doet! Heel handig, 2 sportieve dames naast elkaar. Hebben we in ieder geval gespreksonderwerpen. Dat scheelt alweer.
Na een paar uur vliegen houden we het allebei niet meer uit. Druk als we zijn (ja, zij ook) kunnen we niet langer blijven stilzitten! Maar ja, we zitten opgesloten en kunnen echt geen kant uit. Gelukkig hadden we snoepjes en chocolade mee; eten uit verveling, wie kent het niet ;). Nog later vervelen we ons helemaal stierlijk. Tijd om spelletjes te bedenken. Mensen irriteren, wie het langste zijn adem in kan houden, ik zie ik zie wat jij niet ziet… Noem het maar op. We hebben ons echt als kleine kinderen gedragen daar, maar het was wel leuk. Uiteindelijk gingen we elkaar maar concerten weggeven. Beide de oortelefoons op, dezelfde muziekzender aan en de seatbelts bij de mond (je moet toch iets als microfoon gebruiken), gaven we elkaar een playbackconcert weg. Hilarisch. Als er camera’s op ons gericht zouden zijn, dan lagen ze in cockpit in een scheur. Geen gezicht! Maar goed, wij hadden lol en de tijd ging zo nog een klein beetje sneller vooruit.

Uiteindelijk landen we rond 18.00 lokale tijd en word ik opgehaald door Anouk, mijn nieuwe huisgenootje. In de auto natuurlijk alvast even wat gekletst en kennisgemaakt. Volgens mij heb ik het wel getroffen met mijn huisgenootje :). Toen we in de straat waren aanbeland waar haar huisje staat, zag ik allemaal pastelkleurige woningen. Hier had ik het met mijn ouders nog over gehad toen we in Italië rondreden. Toen hadden we het lacherig over een roze huisje. Wel, toen we de laatste bocht voor haar huis namen, vertelde ze me dat het ‘dat paarse huisje recht voor me was’. Dan wel geen roze, maar toch een meisjeskleur. :) Verder heel mooie woning.
Ik krijg meteen mijn kamer en badkamer te zien en alles wordt me uitgelegd. Ondertussen bezwijk ik bijna van de warmte (31°) en de vermoeidheid, voor mijn gevoel is het al 1uur ’s nachts.

Zondag 16 augustus
Vannacht natuurlijk heel vaak wakker. Om half 1 voor de eerste keer. Dat krijg je als je de week voor je weggaat rond half 7 je bed uit moet. Heb nog wel geprobeerd tot half 7 te slapen, dat lukte, zij het met moeite. Half 7 toch maar lekker mijn bed uit gegaan en een boekje gaan lezen op de porch. Daar is het op dat moment gelukkig nog niet te warm voor.

Rond een uurtje of 11 werd Anouk ook wakker en gingen we samen even naar de supermarkt, er moest toch ontbeten worden. Daarna zouden we ook naar het strand en moest er dus ook genoeg mee om daar te kunnen vertoeven.

Half 1 op het strand aanbeland, Cas Abao. Wat een beauty! Mooi wit strand, palmbomen en heel mooi lichtblauw water. Heerlijk! Nadat we een plekje hadden gevonden ben ik meteen het water ingedoken. Heerlijk! Door het windje werd het bijna nog koud.
De rest van de middag op het strand en in het water vertoefd en rond 17.00 weer thuisgekomen. Lekker douchen en Arthur Hogesteder, mijn stagebegeleider, gebeld. Die avond zouden we even kennismaken.

Rond 19.00 kwam hij me ophalen om naar zijn huis te gaan, bijna om de hoek van waar ik ‘woon’. Kennismaken met de familie en daarna heel veel gehoord over mijn stage. Een hele stortvloed aan informatie. Ik ben erg benieuwd en het lijkt me ook erg leuk! Dinsdag gaan we de school verkennen en word ik voorgesteld aan alle docenten die daar met mij te maken gaan krijgen. Donderdag begint het ‘echte’ gebeuren een beetje, dan moet ik ’s middags 2 vergaderingen bijwonen. Over de Summer course (soort van introductieweek) die de week erna plaats zal vinden. Ik krijg daar ook nog een taak in, namelijk dat ik de 0-meting zal moeten uitvoeren. Uiteraard hoor ik hier donderdag meer over. Ik ben erg benieuwd.

Maandag 17 augustus
Vandaag met Linda naar het strand in de Daaibooibaai geweest. Het is een klein gratis strandje en Linda verteld mij dat de locals hier ook komen. Vandaag niet zoveel, het is immers maandag en dus komen we eigenlijk alleen toeristen tegen. Het was mooi weer dus we lagen lekker in het zonnetje (en de schaduw wanneer het té warm werd) of lekker in het water. Helaas hadden we geen snorkel of iets mee. Dat werd daar veel gedaan en was ook wel wat voor ons geweest, aangezien lang stilliggen niet echt ons ding is. Rond 4 uur brengt Linda mij weer thuis. Het was wel weer mooi geweest in de zon. Bovendien heb ik met Anouk afgesproken dat ik met haar naar Hato kan rijden, want ik moet Charles van het vliegveld halen.

Rond half 8 haal ik Charles af van de airport. Dat was wel weer even leuk om hem te zien na meer dan een half jaar. Samen sleuren we zijn tassen mee (zelfs jongens kunnen véél bagage hebben) en houden we een taxi aan. Op naar het appartement van Charles.

Charles logeert tussen de paarden op een manege. Hij heeft ook een auto gehuurd dus ’s avonds gaan we met de auto op zoek naar een restaurantje, maar waar vind je die in het donker zonder dat je weet waar je moet zoeken? Drama. Uiteindelijk bij een Chinees beland en rond 9uur toch nog gegeten. Ik was natuurlijk ook al moe toen, dus na het eten weer thuisgebracht en lekker mijn bed in gedoken.

Dinsdag 18 augustus
Vandaag ben ik met Charles op pad geweest. We zijn de stad in gereden en zijn uiteindelijk uitgekomen bij de wijken Otrobanda en Punda. Deze twee wijken worden verbonden door de Emmabrug, pontjesbrug. We hebben de wijken even goed bekeken, de toeristische plekken dus, mooie fotootjes gemaakt en een leuk terrasje meegepikt. Leuk was wel dat de brug even helemaal open moest. De brug gaat niet in het midden open, maar aan een zijkant en hij wordt met een motor naar de andere zijkant getrokken. Best een leuk gezicht, ik had in ieder geval nog niet eerder een brug op die manier open zien gaan.

Na de stad zijn we nog even naar het strand van Boca Sami (St. Michiel) geweest. Even een verkoelende duik nemen. Waren we wel aan toe na de hitte in de stad. Daarna alweer snel naar huis gegaan. Even gegeten met Anouk en klaargemaakt voor de 1e dag dat ik even op stage ben. Vandaag dus.

Eigenlijk gaat het allemaal dikke prima dus. Lekker weer, alles rustig aan en ik hoef nog niet meteen aan de bak. Dat komt wel snel hoor.

Heb k nog wel iets minder handigs: ik ben mn Nederlands simkaart kwijt. Betekend dat ik alleen op het nummer uit Curacao bereikbaar ben. Dat is het volgende nummer: +59995106066. Ben ik voor jullie ook weer bereikbaar.

Nu moet ik afsluiten! We gaan naar de volgende locatie! Jullie horen snel weer van mij!!

Groetjes!

Cecile

  • 19 Augustus 2009 - 20:32

    Coen Ter Beke:

    Hee Cecile!
    Pff wat een lang bericht!
    Gaaf hoor allemaal, wens je heel veel plezier en ga het zeker bijhouden waar je allemaal zit;)!
    Kusje je buurman!

  • 19 Augustus 2009 - 20:45

    Sanne:

    Daag schattie!
    BLij wat van je te horen vandaag! en heb met plezier je berichtje gelezen!! klinkt heel goed die mooie stranden... helaas kan ik me er alleen een voorstelling van maken en ben jij er echt;)haha! Leuk dat het zo gezellig is met Linda en Charles! Wel gezellig om zo je eerste daagjes door te komen! Hier is het eindelijk ook een beetje mooi weer, maar houd volgens mij al snel weer op! Nou goed.. hopelijk is je stage een beetje goed bevallen! maar komt vast goed!

    Nouu dikke kus maar weer uit het Hoge Noorde...heeeeeel ver weg!! xxxx

  • 19 Augustus 2009 - 21:19

    Tiemen:

    Damm cecile.. JALOERS!!;)
    (Ben benieuwd naar je volgende verhaal:))

  • 20 Augustus 2009 - 06:25

    Marieke Bakker:

    Hey scheet,
    Nog geen week weg en dan al zo'n verhaal...klinkt goed allemaal!!! Leuk om te lezen! En het voorspelt veel goeds voor de rest van je verblijf daar :-) Have fun!
    Dikke kus, Marieke

  • 20 Augustus 2009 - 07:14

    Klaas-Jan:

    Oh SHit!! ik heb het hier helemaal niet meer met je over gehad! Maar had het wel gezien, curacao, mooi man. De eerste dagen klinken allemaal goed,veel plezier daar,en wel terugkomen hè!! X KJ

  • 20 Augustus 2009 - 07:25

    Wouter:

    Hey Cecile!
    Leuk om te lezen hoor.. Als ik het zo lees, hou jij het daar wel een tijdje uit geloof ik..
    Succes met de 0 meting en het begin van je stage !
    Xje Wouter.

  • 20 Augustus 2009 - 08:10

    Simone:

    Hee Ceetje! Leuk om je verhaal te lezen! Mooi dat je het naar je zin hebt! Ik blijf je volgen!

    Liefs

  • 20 Augustus 2009 - 08:15

    Zus:

    Heey zus!! Geweldig zo'n mooi verslag. Lekker iedereen jaloers maken met het mooie weer daar en alle mooie bounty stranden! Handig hoor:P Dit motiveert mij natuurlijk nog meer om nog harder op zoek te gaan naar een betaalbaarticket naar jou!! Succes vandaag met alle dingen op 'school'!!
    xxx Je zusje:)

  • 20 Augustus 2009 - 08:34

    Chantal Gilde:

    Wauw! Wat een verhaal. Zo te horen verveel jij je niet en ga jij je prima vermaken op het mooie eiland :) Geniet ervan!

    Liefs,
    Chantal

  • 20 Augustus 2009 - 12:38

    Coby:

    Hey meissie,
    Zo te lezen vind jij je draai daar wel:) Ik denk ook dat het tempo van leven snel overgenomen zal worden. Even wennen als je weer terugkomt, maar dat is nog heeeeeeel ver weg.
    Wij zitten weer in het ritme. Bevalt ook prima.
    Geniet nog even van je 'vrije' dagen en het gezelschap om je heen!
    Groetjes en een hunk van je mams. XX

  • 20 Augustus 2009 - 18:18

    Sharon:

    Heeey Chick!

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen, volgens mij heb je daar nu al een hele leuke tijd! en een leuke omgeving waar je voorlopig nog wel van kan genieten dacht ik zo.

    Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

    Liefs Sherry

  • 20 Augustus 2009 - 18:20

    Dirk Johan:

    Hey,

    Wat leuk dat je nu op Curacao bent.. Heel veel dingen wat je meemaakt, komen me echt bekend voor haha...
    Succes met je stage en geniet ervan...

    X

  • 20 Augustus 2009 - 20:34

    Jessica:

    Hee Ceetje!

    Wauw nu al een verhaal op je site. Klinkt daar echt geweldig. Fijn dat je een leuk huisgenootje hebt en dat je al daar al lekker op je plek bent. Geniet er lekker van en ik lees je volgende berichtje weer!!

    Kus

  • 24 Augustus 2009 - 08:51

    Saskia Va Dijk:

    Hey Cecile!

    Wat goed dat je er eindelijk zit!
    Bevalt het leven daar een beetje? Geniet er lekker van, ik ga je verhalen volgen! Feest der herkenning :)

  • 25 Augustus 2009 - 11:44

    Jochum:

    Foto's! Foto's! Foto's! :-P

  • 25 Augustus 2009 - 14:06

    Karin:

    Heeeeey chick!

    Wat leuk om te horen dat je het al helemaal naar je zin hebt (had ook niet anders verwacht). Ik sluit me overigens bij Jochem aan: foto's! Dan kunnen wij tenminste ook écht wegdromen bij een blauwe zee, warme lucht en witte stranden (weer eens wat anders dan groene zee, natte lucht en bruinige stranden :P). Chick geniet ervan!

    Dikke kus xxx

  • 28 Augustus 2009 - 15:21

    Tjeerd De Vries:

    Hey Cecile!

    Zo te lezen ga jij nog wel een top tijd tegemoet. Ik ben al weer 3 weken terug van Aruba, back to the basics. Geniet er van, een half jaar is zo voorbij. Have fun!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cecile

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 46084

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

C @ Curacao

Landen bezocht: