Regen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

Regen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

06 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Soms is het best wel raar om op Curacao te zitten. Wanneer het regent bijvoorbeeld.

Het regent hier vaak 's nachts of 's ochtends en als het regent moet je erg opletten wanneer je auto rijdt, de wegen worden dan namelijk glad.

Vanochtend regende het ook toen ik naar school reed. Een rare gewaarwording. Mijn airco doet het niet, dus opeens moeten alle ramen dicht, want het regent naar binnen en dan wordt je nat... Af en toe voelde ik de auto een beetje naar links en naar rechts glibberen en met remmen moest ik extra voorzichtig zijn. Het is net alsof het gevroren had na een regenbuitje, zoals we dat in Nederland in de winter gewend zijn. Hier komt het puur door de olie die hier op de wegen ligt. Wanneer het hard regent is er niks aan de hand, spoelt de olie weg, wanneer het zacht regent of net begint te regenen, zijn de wegen spekglad. Niet heel prettig wanneer je dan in de auto zit.
Ik heb het gelukkig overleefd hoor, zit nu gewoon netjes zonder schade achter mn laptop op stage.

Iets anders raars met de regen hier is dat het tegelijkertijd heel warm wordt. Op dit moment heb ik juist heel erg de behoefte om met een lekkere kop thee, chocolaatje of pepernoten op de bank te gaan zitten/liggen, een lekker dik vest of trui aan te hebben, een dekentje over me heen te leggen en een dvdtje te kijken. Heerlijk lijkt me dat. Totdat je je bedenkt dat het hier nog altijd boven de 30graden is. Dag kopje thee, dag dik vest, dag dekentje... Veel te warm voor hier.

Ik geniet nog maar weer van de airco die mij de ruimte hier afkoelt tot 25 graden. Wens ik jullie veel plezier toe met de dikke trui, het dekentje en het lekkere warme kopje thee...

  • 06 November 2009 - 14:41

    Nadine:

    Hee Cees!
    Dat dekentje, die trui, kopje thee en pepernoten zijn heerlijk! Jammer dat je dat moet missen:P Echt kut voor je;) Volgend jaar mag je er weer van genieten!
    Ik wou dat ik met je kon ruilen!
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt op Curasalou! Geniet er maar van, voor je het weet zit je hier weer met je deken te bibberen van de kou en ben je aan het fietsen door de regen door het mooie Groningen, reken er maar niet op dat je er dan van geniet;) Dan denk je terug aan de tijd dat je de ramen van je auto dicht moest doen omdat het regende;)
    Veel plezier!

    xxNadine

  • 06 November 2009 - 14:45

    Cecile Bosker:

    @ Nadine
    Ik hoop niet dat het overkwam als: ik wil terug! Het is alleen een raar idee dat het hier gewoon zo warm is, ook al regent het. Vreemde gewaarwording :).
    Maar ik zal er van genieten hoor, van de warmte ;)

  • 06 November 2009 - 15:32

    Elly Kreutzer:

    Nou Die pepernoten liggen al vanaf september in de winkel.
    En Timo(en ook Raoul) geniet er al vol op van.
    Aankomde week is het sintmaarten,en dan zaterdag komt sint in het land.
    Nou dan weet je vast wel hoe het hier in huis is.
    Een druk kind.
    maar ja hoe waren wij vroeger zelf.(wat klinkt dat raar,vroeger)

    Zat vande week met je vader in de trein op weg naar schiphol.
    Dus al het een en ander gehoort.

    Geniet maar van de warmte daar.
    Voor je het weet zit je al weer in dit koude Nederland.
    Groetjes van ons hier.

  • 06 November 2009 - 17:13

    Lotte:

    Haha! Ik denk dat als je hier 2 dagen bent en je al een paar keer bent nat geregend, net als ik;), dat je dan weer terug wilt naar die 30 graden.. Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad met je ouders enz, en het ziet er op de foto's ook heel relaxed uit!! Beetje op zo'n bedje liggen zonnen en allemaal leuke dingen bekijken :) Sowieso leuk zoveel foto's! Dan heb ik er een wat beter beeld bij.. Ik ga je zo ook mailen haha! Ik ben weer aan het werk bij de KT, dus tijd voor een überlange mail ;) Xx!!

  • 07 November 2009 - 22:12

    Juko:

    Hey Cees,
    Leuke verhalen weer! en wat een leuke foto's, joh.
    NL is inderdaad maar koud en nat. Gelukkig was het in Spanje een graadje of 27! Beter uit te houden. Dus nu maar doorplannen! Komende week Portugal.
    Je cluppie Donitas D1 gaat echt goed! staan nu 3 pt los van nr 2. Stijn net nipt verloren van US uit: 3-2 (op de site staat het omgekeerd - is dus fout). v.Puffelen vreest voor haar plekkie in d'r team. Zou jammer zijn! Ze heeft het er super naar d'r zin.
    Veel plezier weer!
    Xx pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cecile

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 46058

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

C @ Curacao

Landen bezocht: