Een topweekendje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu Een topweekendje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cecile Bosker - WaarBenJij.nu

Een topweekendje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cecile

04 November 2009 | Nederland, Amsterdam

En we zijn bijna op de helft! Papa, mama, zusje, Klaas en Yo zijn nog niet de lucht in of mijn ‘weekend’ staat alweer voor de deur. Nog niet echt, ik moet vrijdag nog lesgeven, maar ’s avonds heb ik alvast weekend ervaren.

Ik ben naar This Is It geweest. De Michael Jackson movie. Voor iedereen die m nog niet gezien heeft: ga als de wiedeweerga naar de bioscoop om kaartjes te reserveren en de film te kijken! Hij was echt GOED! Zo mooi als hij zn songs neerzet en de performance… helemaal geweldig. Hij kan echt steengoed dansen en zn achtergronddansers doen het niet minder goed. Echt super. Heb echt genoten van de film. Jammer dat de beste man niet een zo’n concert echt heeft kunnen weggeven, was heel mooi geweest denk ik.

Vrijdag was weer lestijd. Op tijd op school, hard aan de slag om alle ‘schade’ in te halen van bijna een week niet op school te zijn geweest. Snel les voorbereiden, mentoruur. Sta ik daar vervolgens, komt er gewoon geen een student. Ik weet niet wat ik ze misdaan heb, ik heb ze nog altijd niet geslagen en bij mijn weten had ik me net gedoucht en stonk ik dus ook niet, maar ze waren er gewoon echt niet. Bleek later dat ze meteen naar de praktijkles waren gegaan. Prima, maar vertel me dat dan gewoon ff. Sta ik daar voor jan joker die opdrachten uit te printen en daarna te wachten in de klas! Bedankt! In feite vond ik het niet zo heel erg, mentoruur is meestal een beetje saai en nu kon ik meteen verder met mijn eigen opdrachten, maar toch.

’s Avonds vroeg naar mambo beach gegaan. Eerst nog even flyeren voor het beachtennistoernooi. Daarna kwam ik Jordi tegen en heb ik met hem even een hapje gegeten. Daarna als een razende weer terug want… Guus Meeuwis kwam even een optreden weggeven en daar had ik natuurlijk een kaartje voor gekocht. Das echt tof! Sta je op een eiland buiten Nederland evengoed met zo’n 3000 man een concert van Guus Meeuwis bij te wonen! Das toch niet normaal! 3000 Nederlanders (want dat waren het praktisch allemaal) in het buitenland op een concert van een Nederlander! Hoezo moeite met integreren? We maken gewoon onze eigen feestjes! Niks mis mee hoor, het verbaasde me alleen een beetje. Heb uiteraard een prima avond gehad. Helaas geen drankje kunnen nuttigen, want Cecile was de BOB en wat dat betreft hou ik me daar zo’n beetje als enige op het hele eiland aan de regels. Bewust Onbeschonken Bestuurder. De meeste maken er hier namelijk Bewust Overbeschonken Bestuurder van. Kan hier allemaal, heb hier nog nooit een alcoholcontrole gezien en het gaat vaak goed, maar toch… Ik kan er niet helemaal bij dat je niet alleen je eigen veiligheid, maar ook die van de andere weggebruikers op het spel zet. Ik was overigens het parkeerterrein nog niet af of ik belandde in een file. Er was een ongeluk gebeurd vlak voor de kruising. Ambulance, politie, brandweer, alles was erbij. Niet zo best. Alcohol? Geen idee, maar ik blijf voorlopig wel vasthouden aan mijn BOB-principes.

Zaterdags stond in het teken van voorbereiden voor het beachtennistoernooi van de volgende dag. Eerst een beetje promoten bij een halloweenevent in een shoppingmall. Daarna zou ik beachvolleyballen bij Mambo, ging het toernooi niet door. Behoorlijk stom, de hele dag was namelijk reclame van beachvolleybal op de radio, dus niet echt slim. Ik snel mn team afbellen, maar gelukkig kwamen ze toch nog naar de bar. Ik zou namelijk toch daar moeten blijven omdat ik had afgesproken met Margie om de indeling voor het beachtennistoernooi te maken. Maar Margie kwam pas 21.00 en ik was daar al om 18.30. In mijn eentje had ik het waarschijnlijk niet overleefd, in gezelschap vloog de tijd echter heel snel om. Ideaal en nog super gezellig ook! Overigens allemaal mensen uit het mooie West-Friesland. ‘Bekenden’ van thuis dus. Best grappig.

Zondag was dan het beachtennistoernooi. 8uur was ik present, nog steeds niet helemaal geïntegreerd blijkbaar, want de rest kwam pas om 8.45. Zat ik daar weer een beetje te niksen. Het toernooi verliep eerst behoorlijk chaotisch. Heel anders dan in Nederland. We moesten alles op het laatste moment doen. Heel vervelend vond ik dat. Mijn ideeen werden ook voortdurend in de wind geslagen om er 10minuten later weer op terug te komen en te zeggen dat ik het toch maar wel moest doen. Niet echt fijn. Later werd het gelukkig allemaal beter en verliep het wel soepel. Ik vond het jammer dat ik zelf niet mee kon doen, maar daar had ik ook echt geen tijd voor gehad. Constant dingen regelen, vragen beantwoorden enzo. Wel heel leuk hoor!
Aan het eind van de dag (21.00 waren we klaar) heb ik zelf nog heel even geoefend. Moest daarna nog wel lachten. Er waren 2 jongens aan het kijken (zelf hadden ze 1/4finale bereikt) en toen ik het veld ging opruimen vroegen ze of ze me wat mochten vragen. Tuurlijk. Ze zeiden dat het gerucht ging dat ik een professional zou zijn, ze wilde weten of het waar was. Hahah! Wat een grap. Uiteraard ben ik dat niet. Maar ze vonden me wel goed. Heel grappig.

Om 22.00 was alles opgeruimd en deden we nog even een drankje aan de bar bij Wet ’n Wild. En toen kregen we ook ons avondeten. Kon ik wel gebruiken! 23.00 was ik er klaar mee, eindelijk naar huis. Zo’n dag is nog best vermoeiend. Ondanks dat was het wel een super dag en ik vond het echt heel leuk om weer bezig te zijn met het organiseren van een sportactiviteit.

Over 2,5 week is het volgende toernooi alweer. Dit is een internationaal toernooi waar dus ook buitenlandse toppers op af komen. Ik ben erg benieuwd. Gelukkig mag ik dan zelf ook nog meedoen, dus komende weken nog maar even veel trainen voor zover dat kan. Wil natuurlijk geen flater slaan tijdens het toernooi.

Verder is mn stageweek weer gewoon begonnen en probeer ik zoveel mogelijk tijd in mijn schoolopdrachten te stoppen. Wat betreft stage ben ik namelijk al over de helft! Nog 4,5 week lesgeven, daarna zijn er alleen nog maar tentamenweken, waar ik niet meer hoef te doen dan nakijken. Moet dus nog wel even vlammen voor mijn eigen opdrachten, maar dat gaat vast lukken!

Nu duik ik lekker mn bedje in (het is 22.40 nu ik dit schrijf) zodat ik morgen weer fris en fruitig op school kan verschijnen!

Fijne dag, ayo!

xoxo Gossipgirl (oh nee, ik heet Cecile)

  • 04 November 2009 - 13:45

    Jochum:

    Goed bezig!
    Keep up the good work, gossipgirl :P
    kus

  • 04 November 2009 - 14:50

    Merel:

    Geniaal bord Cé! :-D

  • 04 November 2009 - 15:11

    Zusjelief:

    Bon dia zoesie!
    Hier heb ik wel even op moeten wachten, op die stukjes. Maar het wachten was zeker de moeite waard. Ook al wist ik toch al wat je de afgelopen 2,5 week had meegemaakt:P
    Ik vond het echt supertof op Curacao. Heerlijk dat weertje! Hier is het bagger weer:S Beetje jammer...Maja
    Xje:D

  • 04 November 2009 - 20:21

    Coby:

    Hey Ceessie,
    Het duurde even voor je het(de) stukkie(s) geschreven had, maar dat kon ook niet anders met zulke uitgebreide verhalen!!!
    Uiteraard hebben wij ook genoten van het zonnige Curacao en zeer zeker van jouw gezelschap. Leuk om al die foto's te zien. Meestal ben ik de fotograaf en hoef ik zelf niet op de foto. Dat bevalt me best, moeten we er maar weer inbrengen;)
    Succes met alles. Veel (beach)tennis plezier en tot het volgende contact.
    xxxx mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cecile

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 46059

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

C @ Curacao

Landen bezocht: